A Honda bemutatja a UNI-CUB névre keresztelt személyi közlekedési eszközt. A bemutatótesztek június elején kezdődnek.

Tokió, Japán, 2012. május 15. – A Honda Motor Co. Ltd. leleplezte a UNI-CUB (ejtsd: junikáb) névre keresztelt „személyi közlekedési eszközt”, amit úgy terveztek, hogy tökéletes összhangban legyen a felhasználóval. A kompakt építésmód és a rendkívül kényelmes ülés révén a UNI-CUB egyedülálló szabadságot nyújt tulajdonosának, aki éppoly szabadon mozoghat bármely irányba, mintha csak sétálna.

A UNI-CUB tulajdonképpen a 2009-ben bemutatott U3-X személyi közlekedési eszköz továbbfejlesztett változata, mely két nagyszerű technikai újdonságnak köszönheti egyedülálló képességeit. Az egyik a Honda mérnökei által kidolgozott egyensúlyozó-rendszer, a másik pedig a – szintén saját tervezésű - Honda Omni Traction Drive System, azaz a világ első szabadon forgatható hajtott kereke. Ezek a különleges összetevők biztosítják, hogy a felhasználó tökéletesen szabadon mozoghasson – az elinduláshoz, a megálláshoz és a forduláshoz elég csupán áthelyeznie testsúlyát. Tekintve, hogy a pilóta gond nélkül haladhat előre,hátra, oldalirányban, valamint átlósan, a UNI-CUB zsúfolt gyalogosforgalomban is könnyedén használható.

Az alacsony ülésmagasságának köszönhetően a UNI-CUB vezetője könnyedén lerakhatja lábait, egyszersmind az utat is belátja, hiszen a nyeregben ülve a szemmagasság megegyezik a többi gyalogoséval. Ez a kialakítás összhangba hozza a UNI-CUB pilótáját a többi gyalogossal, így a zsúfolt járdákon és épületekben is kényelmesen közlekedhet.

A Honda bemutatótesztjei 2012 júniusában indulnak a Japán Nemzeti Múzeum tudományos és innovációs részlegén. A beltéri próbák során nem csak a járművet vizsgálják majd a kutatók, hanem a különféle felhasználási köröket is, melyekben a UNI-CUB segítséget nyújthat az emberek számára.

A UNI-CUB egyensúlyozó-rendszerét a Honda Robotics dolgozta ki a humanoid robotok fejlesztése során. Többek között ASIMO, a világhírű emberszabású robot is erre technikára épül.

A Honda jövőben is folytatja a következő generációs közlekedési eszközök kutatását és fejlesztését, annak érdekében, hogy még többen közlekedhessenek hatékonyan, s megismerhessék a szabad mozgás nyújtotta szabadságot, illetve élményt.


UNI-CUB

A UNI-CUB műszaki adatai:

Méret (h/m/sz) 520/345/745 mm
Ülésmagasság 745–825 mm
Akkumulátor típusa Lítium-ion telep
Végsebesség 6 km/óra
Hatótávolság 6 km
Felhasználási terület Akadálymentesített belső tér

UNI-CUB főbb jellemzői

Az egyedülálló manőverezhetőség bárki számára lehetővé teszi a használatot

1. Minden irányban szabadon mozoghat, akárcsak egy gyalogló ember
A rendkívül rövid tengelytávú UNI-CUB-nak két kereke van. A Honda Omni Traction Drive rendszerű első kerék minden irányba szabadon forgatható, és a hátsó is kormányozható, így még könnyebben kanyarodhat a jármű. A UNI-CUB két kerekének forgási sebességét és irányát egymástól függetlenül szabályozza az elektronika, így a jármű előre, hátra, oldalra és átlósan egyaránt mozoghat, s képes saját tengelye körül megfordulni. Ez a megoldás igen mozgékonnyá teszi az eszközt.

2. Harmóniában az emberekkel
A Honda saját fejlesztésű egyensúlyozó-rendszere lehetővé teszi, hogy a vezető szabadon irányíthassa a UNI-CUB kerekeit, s éppoly szabadon járjon-keljen, mintha csak gyalog lenne. A konstrukció tökéletes összhangban van a pilótával, aki együtt haladhat a gyalogosokkal, sőt akár kéz a kézben is „gurulhat” sétáló partnerével.

3. Kompakt építésmód és figyelemre méltó mászóképesség a szabad mozgásért
A kompakt kialakításból fakadóan a UNI-CUB és pilótája nem foglal nagyobb helyet, mint egy átlagos ember, így a nagy gyalogosforgalom és a szűk folyosók sem jelentenek akadályt. A tökélyre fejlesztett kerékkonstrukció és a nagy precizitású irányító-, illetve egyensúlyozó-rendszer révén a meredekebb emelkedőkön, valamint lejtőkön is könnyedén elboldogul a jármű.

A szabad mozgás és az egyszerű irányíthatóság szimbóluma

4. Irányítás súlypontáthelyezéssel és érintőpanellel
Mikor a pilóta áthelyezi súlypontját, a UNI-CUB beépített szenzorjai érzékelik, hogy a vezető merre dől, a vezérlőelektronika pedig kiszámolja, hogy milyen irányba, s mekkora sebességgel kíván haladni a sofőr. Az érintőpanel okostelefonokkal és egyéb eszközökkel is kompatibilis, számtalan további irányítási módot kínálva a felhasználó számára.


A UNI-CUB mozgása gyalogosok között


UNI-CUB az irodában


UNI-CUB a könyvtárban (művészszemmel)


UNI-CUB a repülőtéren (művészszemmel)

A UNI-CUB személyi közlekedési eszközzel kapcsolatos további sajtóinformációk a http://www.hondanews.info/en/ weboldalon érhetők el.
 
(Ez a honlap kifejezetten újságírók kiszolgálására készült.)