Az amerikai Honda a detroiti szalonon leleplezte az új NSX Conceptet

Az amerikai Honda ma leplezte le az új NSX Conceptet, amely megmutatja a szuperautó következő nemzedékének design- és műszaki irányzatát. Az Egyesült Államokban Acura néven futó új NSX a világ vérbeli sportkocsi-rajongóinak készül, és várhatóan az elkövetkező három éven belül lesz kapható. A Honda R&D Americas fejlesztette ki, s Ohióban gyártják majd.

A dinamikus stílusú NSX Concept ízelítőt ad a Honda következő nagy teljesítményű járművéből. Könnyű anyagokból építik, középmotoros elrendezésű, és sok új műszaki megoldást tartalmaz, például az innovatív, új Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™ kiválóan vezethető összkerékhajtás) hibridrendszert.

A Detroit Motor Show alkalmával felszólaló Takanobu Ito, a Honda Motor Co., Ltd elnök-vezérigazgatója, aki a Honda első NSX szuperautójának fejlesztését irányította, így világította meg az új NSX értékeit: “Akárcsak a régi NSX esetében, megint hatékony technikával érünk el nagy teljesítményt. A jelenlegi modern világban is az NSX élvezetes vezetésére összpontosítunk, ugyanakkor úgy vélem, hogy egy ilyen kiemelkedő kocsival is pozitívan kell reagálnunk a környezeti elvárásokra.” Míg a legtöbb szuperautó nagy motorral fejti ki nyers erejét, az NSX Concept rendkívül jó teljesítmény-súly aránya képviseli a versenyautók filozófiáját.

Az egyedülálló bilaterális nyomatékszabályozós, két villanymotoros hajtóművel ellátott új összkerékhajtású hibridrendszer kanyarodás közben egy pillanat alatt képes negatív vagy pozitív nyomatékot kelteni az első kerekeken, ezáltal a Honda várakozása szerint az eddigi összkerékhajtásoknál még jobban vezethető lesz. Ráadásul a Sport Hybrid SH-AWD® rendszerben alkalmazott erőteljes, új generációs, közvetlen befecskendezéses VTEC® V-6 motor dupla kuplungos, beépített villanymotoros erőátvitellel együttesen produkál kimagasló gyorsulást, miközben rendkívül hatékony is.

A Sport Hybrid SH-AWD rendszer jóvoltából az NSX „az ember és a gép közötti szinergia legtökéletesebb kifejeződése,” tette hozzá Ito. “Az NSX összeforr az autóssal, segíti dinamikus vezetési képességeinek kibontakoztatásában.”

Az új NSX Concept mellett az amerikai Honda bemutatta az Accord Coupe Conceptet, első bepillantást engedve az Egyesült Államokban 2012 őszétől kapható kilencedik Accord-nemzedék stílusába. Ez a modell kizárólag a tengeren túl kerül forgalomba, Európában nem.

Most, amikor második 25 éves életszakaszába lép az Acura, a Honda prémium-luxuskocsi márkája, lehullott a lepel az Acura ILX kompakt luxusautó koncepció-változatáról és az RDX sport-használati (SUV) crossover 2013-as prototípusáról is.

Az Acura ILX Concept a 2012 tavaszán bevezetni tervezett vadonatúj Acura kompakt luxuskocsi előfutára. Az Acura márka előtt új utat megnyitó ILX háromféle hajtóműve között szerepel az Acura első benzin-elektromos hibridje is.

MÉRETEK NSX Concept ILX Concept RDX Prototype
Hosszúság, mm 4,330 4,555 4,660
Szélesség, mm 1,895 1,890 1,872
Magasság, mm 1,160 1,425 1,630
Tengelytáv, mm 2,575 2,670 2,685
Kerékméret, in 19x9 (elöl)
20x10 (hátul)
19x8 19x7.5
Gumiméret 255/35R19 (elöl)
275/30R20 (hátul)
235/35R19 235/55R19

Az Acura

Az Acura fejlett technikájú luxusautókat hoz forgalomba 272 márkakereskedésével az Egyesült Államokban. A 2012-es Acura választék hat modellje az RL nagy teljesítményű luxus-szedán, a TL nagy teljesítményű luxus-szedán, a TSX sportlimuzin és Sport Wagon (kombi), a turbófeltöltős RDX crossover SUV, az MDX luxus SUV és a ZDX négyajtós sportkupé. Sajtóinformációk és nagy felbontású képek: www.acuranews.com. Vásárlói információk: www.acura.com.