A tizedik generációs Honda Civic szedán egy vadonatúj, négyajtós, sportos kompakt. Akárcsak az ötajtós kivitel, ez is fontos mérföldkő a Honda számára az alsó-középkategóriában, a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata ugyanis a szedán megújítását is magában foglalta.
– A tizedik nemzedék sorozatgyártását a Honda történetének legátfogóbb, legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg – avatott be a háttérfolyamatok részelteibe Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – A kutatási és fejlesztési folyamatokba az értékesítésért, valamint a gyártási metódusokért felelős kollégákat is bevontuk szerte a világon, így tulajdonképpen észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai szakemberek tudásának összegzéseként látott napvilágot az új Civic. Ez az autó a valaha volt legsportosabb Civic, takarékosság, helykínálat, menetbiztonság és minőségérzet terén is új mércét a szegmensben – fűzte hozzá.
A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról, valamint sportosságról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.
A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapoktól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.
Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az üléspozíció alacsonyabb lett, így a vezető – átvitt és prózai értelemben is – közelebb érezheti magát az autóhoz, azaz még inkább élvezheti a vezetést. Fejedelmi környezet várja az utasokat is, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló. A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas..
A vadonatúj Civic szedánban egy vadonatúj VTEC TURBO erőforrás debütál, melyet úgy terveztek a Honda mérnökei, hogy magával ragadó, dinamikus vezetési élményt nyújtson.
Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár.
A koncepció, a megközelítés és az alkalmazott technológiák mind-mind azt bizonyítják, hogy a Honda továbbra is sportos márka, amely élen jár a műszaki fejlesztésekben, s elkötelezett az európai vásárlók, illetve az alsó-középkategória iránt.
Karosszéria és futómű
Négyajtós, ötüléses szedán önhordó karosszériával 1,5 literes, benzines erőforrás, kétféle váltó, elsőkerékhajtás.
1.5 VTEC TURBO Négyhengeres, benzines |
6MT |
CVT automatikus |
---|---|---|
Típus Összlökettérfogat (cm3) Csúcsteljesítmény Legnagyobb forgatónyomaték |
Hengerenként négyszelepes 1498 182 LE (134 kW) / 5500 f./perc 240 Nm/1900-5000 f./perc |
Hengerenként négyszelepes 1498 182 LE (134 kW) / 6000 f./perc 220 Nm/1700-5500 f./perc |
Erőátvitel
Kéziváltó: hatfokozatú
CVT-váltó: változó áttételű (7 szimulált fokozattal)
Felfüggesztés és csillapítás
Elöl: MacPherson
Hátul: Multi-link
Karosszéria mérete (mm)
Hosszúság 4630
Szélesség 1800
Magasság 1416
Befogadóképesség (liter)
Csomagtér 519 (ülések alaphelyzetben)
Tömegadatok (kg)
Menetkész tömeg (teli üzemanyagtartállyal)
6MT: 1279-1321
CVT-váltó: 1307-1348