A Honda Aircraft Company bejelentette, hogy a HondaJet új sebességrekordot állított fel a Teterboro (New Jersey) és Fort Lauderdale (Florida), valamint a Boston (Massachusetts) és Palm Beach (Florida) közötti légi útvonalon.
A kiemelkedő eredményt az Egyesült Államok Nemzeti Légügyi Szövetsége (United States National Aeronautic Association) osztotta meg a Honda Aircraft Company képviselőivel, méghozzá a Nemzeti Üzleti Repülési Szervezet (National Business Aviation Association, NBAA) által szervezett Üzleti Repülési Konferencia és Kiállítás alkalmával a floridai Orlandóban.
A HondaJet 2016. április 8-án, 14:15-kor szállt fel Teterboróban (New Jersey), és 16:06-kor már landolt is Fort Lauderdale-ben (Florida). Ez azt jelenti, hogy a 43 000 láb magasan repülő gépnek csupán 2 órára és 51 perce volt szüksége a 960 tengeri mérföld leküzdéséhez, holott egy igen meleg napon, nagyjából 60 csomós ellenszélben kellett eljutnia a célállomásra. Bárhogy is, a HondaJetnek 396 csomós (734 km/órás) átlagsebességet sikerült elérnie, legnagyobb sebessége pedig elérte a 414 csomót, azaz a 769 km/órát.
A Boston-Palm Beach közötti rekordnál 2016. július 19-én, 07:18-kor emelkedett fel a HondaJet New Bedfordban (EWB), és 09:16-kor ért földet Palm Beach-en (Florida). Ez esetben az 1060 tengeri mérföld megtételéhez két óra és 59 perc szükségeltetett, s 30 csomós ellenszél akadályozta ez előrejutást. Az átlagsebesség ezúttal 385 csomónak (713 km/h) bizonyult, míg a legnagyobb sebesség 486 csomó, azaz a 782 km/óra volt.
- Azért választottuk ezeket a közkedvelt repülési útvonalakat, hogy valós körülmények között demonstrálhassuk, mennyivel gyorsabb riválisainál a HondaJet - mondta el Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója. - A kiváló eredmény többek között a szárny felett elhelyezett hajtóműveknek (Over-The-Wing Engine Mount) köszönhető, ez a megoldás fokozza a teljesítményt és jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást - fűzte hozzá.
A rekordot az Egyesült Államok Nemzeti Légügyi Szövetsége már elfogadta, már csak a svájci székhelyű Nemzetközi Légügyi Szövetség (Fédération Aéronautique Internationale) hitelesítésére vár. A HondaJetet mindkét alkalommal Peter Kriegler és Glenn Gonzales pilóta irányította.
Saját szegmenségben a HondaJet a leggyorsabb, legnagyobb repülési magasságra képes és leghalkabb repülőgép, miként gazdaságosság terén is élen jár. Tervezésekor megannyi technikai innovációt alkalmaztak a Honda mérnökei, ilyen például az egyedülálló, szárny felett elhelyezett hajtómű (OTWEM - Over-The-Wing Engine Mount), ami a légellenállás csökkentésével drámaian növeli a teljesítményt, egyúttal mérsékeli az üzemanyag-fogyasztást. A szárny felett elhelyezett hajtóműnek további előnyei is vannak, hangja kevésbé hallatszik az utastérben, illetve a földön, ugyanakkor kevesebb helyett vesz el az utasoktól, a poggyászoktól és a mellékhelyiségektől. A HondaJetben a kategória legkifinomultabb digitális vezérlőrendszere, a teljesen digitális Garmin® G3000 várja a pilóták utasításait. A HondaJet a márka legelső kereskedelmi célra szánt repülőgépe, feladata, hogy a Hondákra jellemző, átlagon felüli teljesítményt, hatékonyságot, minőséget és kedvező ár/érték arányt a légiutasok számára is elérhetővé tegye.
A Honda Aircraft Company teljes mértékben az American Honda Motor Co., Inc. tulajdona. A 2006-ban alapított Honda Aircraft Észak-Karolinában található, ami nem véletlen, tudniillik ezt a régiót tartják a repülés bölcsőjének. Soichiro Honda szellemisége a mai napig tovább él a vállalat működésében, ezt bizonyítja, hogy megvalósulhatott a márka alapítójának egyik nagy álma, és a Honda járművek immáron a légközlekedésben is segítik az emberiséget.