A Honda támogatóként jelenik meg az ENSZ Klímaváltozási Csúcstalálkozóján

A Honda bejelentette, hogy a vállalat a négy autós támogató egyikeként jelenik meg az ENSZ Klímaváltozási Csúcstalálkozóján, amit 2009. december 7-18. közt rendeznek meg Koppenhágában. A részvétel annak eredménye, hogy a Honda sikeresen megfelelt számos, a Dán Külügyminisztérium által szabott szigorú környezetvédelmi elvárásnak.

A megállapodás szerint a Honda a kéthetes klímakonferencia hivatalos szállítójaként egy környezetbarát, új Honda Insight hibridautókból álló gépjárműparkot bocsát a szervezők rendelkezésére. A vállalat úttörő technológiájú, nulla károsanyag-kibocsátású, hidrogénhajtású FCX Clarity modellje ugyancsak látható lesz a konferencia keretében megrendezett ‘Driving the Future’ című bemutatón. Az autók a csúcstalálkozó legfontosabb helyszíneire szállítják majd a küldötteket, a VIP-vendégeket és az újságírókat.

Sven Olling, a Dán Külügyminisztérium osztályvezetője így nyilatkozott: “A Honda mindenben megfelelt elvárásainknak, így vált az ENSZ Klímaváltozási Csúcstalálkozójának hivatalos autószállítójává. Ehhez nem volt elegendő, hogy egy autógyártó csupán alacsony emissziójú járművekkel jelenjen meg a rendezvényen; olyan autókra volt szükségünk, amelyek már ma is hatékony segítséget jelentenek célunk elérésében, vagyis a CO2-kibocsátás visszaszorításában a közlekedés területén.”

Yuishi Fukuda, a Nordic Honda A.B. elnöke hozzátette:
“Büszkék vagyunk arra, hogy a Dán Külügyminisztérium a Hondát választotta ki az ENSZ Klímaváltozási Csúcstalálkozó hivatalos szállítójának. A rendezvényen megjelenő járműveink világossá teszik a Honda elkötelezettségét, hogy a környezetet a lehető legnagyobb mértékben kímélő termékeket állítson elő, s ehhez olyan gyártási technológiát használjon, ami a legalacsonyabb környezeti terheléssel jár.”

2006-ban a Honda a világ első autógyártójaként tette közzé az egy darabra jutó globális CO2-kibocsátási terveit, amely termékeire és gyártási folyamataira egyaránt vonatkozott.

A Honda elkötelezettsége az alacsony emissziójú járművek fejlesztése terén

A Honda mindig is előremutató és innovatív megközelítéssel kezelte a légszennyezés csökkentésének kérdését. A CVCC motorblokk 1972-es bevezetésével a Honda volt a világ első autógyártója, amely (katalizátor alkalmazása nélkül is) képes volt megfelelni az 1970-es amerikai Tiszta Levegő Törvény szigorú károsanyag-kibocsátási előírásainak. A későbbiekben a vállalat folytatta ezt a munkát, és minden járművének emisszióját csökkentette. Válaszként a globális felmelegedés problémájára a Honda arra törekedett, hogy csökkentse hagyományos erőforrásainak CO2-kibocsátását; bemutatta világelső földgázüzemű motorját az USA-ban, többféle üzemanyaggal működő járműveit Brazíliában, kiemelkedően hatékony dízelmotorjait Európában, valamint hibrid és üzemanyagcellás autókat fejlesztett ki.

Az új Honda Insight

A rendkívül takarékos (4,4 l/100 km), és nagyon alacsony CO2-kibocsátású (101 g/km), megfizethető árú új Honda Insight sokkal több ember számára teszi elérhetővé a benzines-elektromos technológiát. Az Insight modellben egy olyan rendszer is működik, amely arra ösztönzi a vezetőt, hogy napról napra alacsonyabb emisszióval és kisebb fogyasztással autózzon.

A Honda felismerte, hogy napjainkban a hibrid technológia a CO2-kibocsátás csökkentésének legpraktikusabb eszköze. A benzinmotort kiegészítő elektromotor alkalmazásával csökkenthető az autók károsanyag-kibocsátása és fogyasztása.

Az FCX Clarity

Az FCX Clarity modell kifejezetten üzemanyagcellás autónak készült, amit a rendkívül kompakt, hatékony és erős Honda V Flow üzemanyagcella-egység hajt. Az üzemanyagcellás hajtómű innovatív kialakítása lehetővé tette az autó alacsony felépítését, lendületes és kifinomult vonalvezetését, így az FCX Clarity nemcsak környezetbarát autózást, hanem kiváló formatervet és remek vezetési élményt is kínál.

Az FCX Clarity szíve az üzemanyagcella-egység. Ez a berendezés elektromos árammá alakítja a hidrogén (H2) és az oxigén (O2) közti elektrokémiai reakciót; az így keletkezett áram táplálja az elektromotort, ami az autó első kerekeit hajtja meg. A Honda FC egysége áramot és vizet termel, vagyis a kipufogóból sem CO2, sem más káros anyag nem távozik.

2002-ben a Honda volt a világ első autógyára, amely üzemanyagcellás, elektromos hajtású járműveket helyezett közúti forgalomba, hétköznapi vásárlók számára; az USA-ban és Japánban flottafelhasználók kapták meg a Honda FCX Clarity modellt.

A COP15, az ENSZ Klímaváltozási Csúcstalálkozója

A COP15 az ENSZ 2009-es Klímaváltozási Csúcstalálkozója, amit 2009. december 7-18. között rendeznek meg Koppenhágában.

990-ben az ENSZ Közgyűlése úgy határozott, hogy döntéseket és előírásokat kell megfogalmazni a klímaváltozással kapcsolatban. Ennek eredményeképpen 154 ország írta alá az ENSZ Klímaváltozási Keretszerződését a szervezet Rio de Janeiró-i csúcstalálkozóján 1992-ben. A szerződést azóta – az USA-t is beleértve – 192 ország ratifikálta. A klímaváltozással foglalkozó dekrétum célja az üvegházhatású gázok kibocsátásának olyan szinten tartása, ami megakadályozza az emberi tevékenységekből eredő klímaváltozás veszélyessé válását.

A megállapodást aláíró tagországok minden évben találkozót rendeznek, ahol megvitatják, sikerült-e a gyakorlatban megvalósítani a megállapodás célkitűzéseit. Ennek egyik – közös megállapodással elfogadott – eszköze a Kiotói Egyezmény.

A Klímaváltozási Konferenciát az ENSZ Bonnban működő Klímaváltozási Titkársága szervezi. A titkárság feladatai közé tartozik figyelemmel kísérni az egyes országok CO2-kibocsátással járó tevékenységeit, valamint minél több országot rábírni a Kiotói Egyezmény aláírására.