A Honda globális hibridautó-értékesítése elérte a 300 ezres darabszámot

A Honda ma bejelentette, hogy 2009. január végére a vállalat összesített globális hibridautó-értékesítése átlépte a 300 ezres darabszámot. A Honda 1999-ben lépett elsőként az európai piacra sorozatgyártású hibridautóval – ez volt az első generációs Insight –, majd ezt a forradalmian újszerű, kétüléses kupét követte a négyajtós Civic IMA és a Civic Hybrid.

A Honda jelenleg mintegy 40 országban forgalmazza e hibridhajtású modelleket; legfontosabb piacai Japán, Észak-Amerika és Európa.

Modell Régió Értékesítés kezdete Értékesítési eredmény összesen
Insight Japán 1999. november 2,340
Észak-Amerika 1999. december 14,288
Európa 2000. március 392
Összesen 17,020
Civic IMA/Hybrid Japán 2001.december 22,899
Észak-Amerika 2002. március 191,493
Európa 2003. május 34,757
Ázsia/Óceánia 2004. február 5,514
Kína 2007. november 280
Egyéb 2006. május 306
Összesen 255,249
Civic IMA/Hybrid Észak-Amerika 2004. december 28,471
Összesen 28,471
Honda hibridautó-értékesítés összesen 300,740

A Honda hamarosan piacra lép a vadonatúj Insight hibridautóval; a kis tömegű, kompakt hibrid rendszerrel hajtott ötajtós, ferdehátú modell rendkívül alacsony fogyasztást kínál megfizethető áron. Az új Insight forgalmazása hatalmas sikerrel megkezdődött Japánban február folyamán; ezt követi az autó európai és észak-amerikai piaci bevezetése márciusban, illetve áprilisban. A Honda mintegy 60 ezres értékesítési célt tűzött ki Japánban, míg az európai piacokon több mint 30 ezer, az észak-amerikai régióban pedig körülbelül 100 ezer darabot kíván eladni e modellből. Az összesített globális értékesítési cél közel 200 ezer darab.

A Honda tovább erősíti hibrid modellkínálatát a CR-Z formai tanulmány alapjaira épülő vadonatúj, sportos hibridautó 2010-es bevezetésével; a vállalat arra törekszik, hogy hibridautóival teljes piaci lefedettséget érjen el.